lördag 25 augusti 2012

En helt ovanlig lördag

Dagen har i stort sett bestått av två saker, det ena var styrelsemöte med WesternRidersHabo och det andra var att vara i stallet och med hästarna. Men jag klagar inte! Ett intresse är ju trots allt ett intresse och så länge man har nya utmaningar att ta sig an och mål att sträva mot så blir det sällan tråkigt!

En stund efter att mötet var avslutat så kom min kompis hit med sin häst. Hästen ska stå i vårt stall i två nätter för att de ska ha uppvisning i krokarna nära där jag bor och då är det ju självklart smidigt att ha hästen hos mig.
De ska visa upp sina konster, vilka de är mycket duktiga på! Allt ifrån att buga, ligga, stegra med mera! Så roliga att titta på, vilken kommunikation mellan människa och häst! Det är verkligen något speciellt!  Önskar att jag skulle kunna göra samma saker med min Sky, men det kanske kommer, vi har börjat öva på att buga och nu när vi får lite experthjälp kanske det kommer att gå lättare. Hoppas, hoppas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar