onsdag 29 augusti 2012

För få timmar på ett dygn

Den här dagen passerade förbi den oxå, märkligt nog. Dagar har ju en förmåga att göra det. Tiden går ju så otroligt fort! Om jag ska hinna med allt som jag egentligen borde göra på ett dygn så måste det innehålla minst 48 timmar! Eller göra saker och ting dubbelt så fort. Jag väljer det första alternativet... Haha

Slutade skolan strax efter 11 idag och lunchade med gooa klasskompisar på Twin City. Käkade fläskkaré med risotto, mycket gott. Tack för en trevlig stund!
Sen kikade vi ner på stan en liten runda. Köpte två nya kollegieblock och ett litet pennfack (om jag köper ett normalstort så kommer jag bara ha massa skit i), så att alla pennor ska slippa ligga huller om buller i väskan och att det ska vara lätt att hitta dem när man behöver. Nu går det snabbt och smidigt att plocka fram dem. Nöjd!

Var även förbi den lokala körskolan och frågade lite om BE-körkort. Fick dock inte så mycket ut av det för den som satt bakom disken verkade vara helt insatt i dessa frågor. Lite dåligt? Hon sa att körskolläraren kunde svara på alla frågor och att han var tillbaka om en timme. Inte hinner jag vänta?! Där förlorade de kanske till och med två kunder. Både jag och mamma ska ta BE-kort är tanken. Är lite sugen på att gå någon slags intensiv-utbildning. Skulle vara så skönt att kunna dra hästtransporten med två hästar i och även få dra med mer bilar och med en kärra som är typad för att lasta mer i. Det kommer ju nya regler efter nyår och det vore skönt att ha BE då och slippa tänka på alla vikter hit och dit på samma sätt som man måste göra nu!

Har även suttit på hästryggen och skumpat runt i ca två timmar, så går det när man inte riktigt förstår varandra... Sky förstår inte riktigt att han måste lyfta på fötterna över bommar som ligger på marken, men tillslut så gick det väl hyfsat, bara att träna vidare på det imorgon igen!
Sängen känns väldigt lockande, trött i hela kroppen. Har nog en förkylning på gång, det kan ju vara den som spökar lite så att det är lite därför jag är trött.

Lilla söta Buffy
Har verkligen brist på bilder! Detta måste åtgärdas snarast! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar