onsdag 30 januari 2013

Fan vilken bra dag!


1. Uppköring
Började tidigt, infann mig på körskolan strax innan 8. Snart dags för uppkörning!
Det var extremt längesedan som jag var lika nervös! Jag bara pratade och pratade, var nog inte tyst många sekunder i bilen.
Upp till bevis och klockan blev 8.45...
Det hela började med att jag skulle koppla ihop bil och släp på ett korrekt sätt. Sedan göra en fullständig säkerhetskontroll av hela ekipaget inklusive se till så att lasten var säkrad.
Vidare till ett manöverprov i form av att backa (backa in i ett garage, eller en fickparkering), vilket även det gick bra.
Efter det var det till att ge sig ut i trafiken, körde på många ställen i stan där jag aldrig ha kört innan, men det fungerade ju uppenbarligen ändå. Backade runt gathörn på Bäckalyckan (vid Almas hus!! ;) ) på polhemsgatan, bland snödrivor och annat otyg!
Körde lite till och sedan begav vi oss av tillbaka till Ljungarum och visade att jag kunde koppla av släpet och ställa upp bilen.
Summa av kardemumman, blev alltså att jag blev godkänd och får från och med idag köra bil med tillkopplat tungt släp!

2. Praktik
Fick ett mycket uppmuntrande samtal från min kommande praktikplats om att jag var väldigt välkommen dit och att de tyckte att det skulle bli väldigt roligt, vilket även jag tycker!
Från början skulle jag ju jobbat mest med webb men det blev tydligen ändrade planer och jag ska jobba mer med foto och liknande, inte mig emot eftersom jag gillar foto.

3. Mys med Alice ♥
Hämtade upp söt-Alice och åkte hem och unnade mig mammas hemmagjorda bullar (med mycket socker på) och en cola, för att fira lite. Jag blev extremt trött när jag hade slagit mig ner i soffan, tror att det har att göra med att jag var så nervös vid körningen och att alla spänningar släppte.

4. Kinamat
Jag & Alice låg och latade oss i soffan tills världens bästa mamma kom hem med kinamat. Wookade nudlar och kycklig. MUMS! Även det för att fira! Vardagslyx på hög nivå!

5. Stallet
Ut och fixa klart allt i stallet och pussa lite på finaste Sky! ♥

6. Vädret
Ingen direkt sol och inte 25 grader varmt, men det är inte minusgrader! Visserligen skulle det ju komma in storm imorgon, men det vägrar jag att bry mig om nu!

Extremt bra dag, hoppas att alla ni andra har haft en lika bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar