tisdag 1 januari 2013

Tjugohundratretton

Det "jobbigaste" med att det blir ett nytt år är ju helt klart att man måste lära sig att skriva "2013" istället för "2012". Det är ju ett ganska litet problem, so bring it on! 
Jag är redo för att möta år 2013 med öppna armar och med ett öppet sinne. Jag är nyfiken på vad detta år har att erbjuda och jag ska ta varje chans jag kan för att ha roligt, det kanske man kan ta som ett nyårslöfte? Nej, förresten! Jag gillar inte nyårslöften, de har ju en tendens att rinna ut i sanden. Får nog ta och se det mer som ett löfte till mig själv. 

Jag hittade en så tänkvärd text härrom dagen. Den tar jag med mig in i 2013!

Tänk dig att det finns en bank som varje dag sätter in 86.400 kr på ditt konto.
Men det du inte använder under dagen får du inte föra över till nästa dag.

Vad skulle du göra?

Alla har en sådan bank och den kallas TID.
Varje morgon sätts 86.400 sekunder in på ditt konto och varje kväll skrivs det belopp av som du har undlåtit att investera i ett gott syfte.
Ingenting skrivs över till nästa dag och någon övertrassering tillåts inte.

Varje dag öppnas ett nytt konto åt dig. Varje kväll förstörs alla handlingar.
Om du misslyckas att använda din tilldelning så är det bara du som ansvarar för det.
Det finns ingen väg tillbaka. Du måste leva i nuet på dagens insättning.
Investera det på bästa sätt i din hälsa, lycka och framgång.
Tiden rinner iväg.
Gör det bästa av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar