lördag 8 december 2012

En av tre

Igår klarade jag den första av tre tentor som ska göras innan det är jul. Så skönt att jag klarade den, men det var på håret! För en gångs skull så hade jag marginalerna på rätt sida!
"Firade" lite genom att ta en runda på A6 på eftermiddagen/kvällen, hittade lite men inte speciellt mycket.
Vädret har ju varit underbart igår och idag, synd att man inte tar mer tillvara på de få soltimmar som vi har under denna mörka årstid. Skärpning! CARPE DIEM!
Tänk när man var liten, man kunde ju vara ute och tumla runt i snön hur länge som helst, åka pulka, göra snöänglar, bygga snölyktor, listan kan göras lång! Dessutom blev man aldrig trött och utmattad, mycket konstigt när man tänker tillbaka på det. Vad gör man nu, många år äldre? Jo, man sitter ihopkurad framför datorn med tända ljus och en tjock, mysig och varm morgonrock runt sig och önskar att det blev sommar och varmt igen.
Vad hände med att låta tiden gå och göra det bästa av varje dag och bara, helt enkelt, "leva"? Det kanske inte är "tillåtet" för en vuxen. Man har nog helt enkelt för mycket annat att tänka på och ta hand om.

Haha, vad skriver jag om egentligen?! Bara det som jag kom att tänka på, inte säker på att alla hänger med i min tankegång...

 Dagens fina väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar