måndag 24 december 2012

Julafton

Ja, då var det tydligen julafton... I vår familj firar vi inte så mycket, visst att träffa släkten, julklappar och att äta mycket och god mat är ju så klart en del av vår jul.
Jag kan ändå tycka att vi inte tar det så "allvarligt" som vissa andra gör, vi tar det med ro och stirrar inte omkring efter julklappar i sista stund och är hysteriska för att vi inte har hunnit köpa hem sillen, man gör helt enkelt det bästa av situationen och tar det med ro. "Det löser sig" är en ganska bra fras för att beskriva min familj på julen.

Men något som är extra kul är ju att förgylla och göra någon annans jul speciell!
Våra grannar hade släkten på besök och där ibland några barn och självklart skulle tomten komma och hälsa på! Jag och mamma fick rycka ut som tomte och nisse varpå jag (tomten) kom ridande på Sky med den stora säcken på ryggen och mamma (nissen) gåendes bredvid med en lykta.
Att det trots allt var snö gjorde ju det hela än mer stämningsfullt!

Det är väl ändå det som är en av de delar som julen består av, att göra högtiden minnesvärd för fler människor än bara sig själv? Enligt mig så är det så och det känns riktigt bra att kunna göra det och då speciellt för barnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar