lördag 8 september 2012

Årets sista tävling

Det känns lite vemodigt att det är över för detta året, alla skratt, all nervositet och fantastiska minnen ifrån denna tävlingssäsong, jag kommer att sakna det!

Jag är väldigt nöjd med dagen! Min häst är fantastisk

Startade tävlingsdagen med Pleasure där vi kom på 6:a. Ritten kändes mycket bättre än så, men domaren dömer ju och det får man rätta sig efter. Väldigt nöjd med ritten!

Efter lunch var det Trail, i vilken vi slutade 2:a. Mycket nöjd! Här vann jag två dagars träning på CB-trailcamp.  Det ska bli spännande.

Western Horsemanship var näst på tur, har aldrig startat i denna gren innan och här bedömer man 80% utifrån ryttaren, inte hästen som i de flesta andra grenar. En 3:e plats, kändes riktigt roligt.

Sista ritten för dagen var Reining, min favorit! Vi placerade oss som nummer två, på SAMMA poäng som ettan, men då vi hade ett halvt "straffpoäng" mer än dem så kom jag & Sky på andra plats. Är väldigt nöjd med ritten och det är väl ändå det som räknas?!
När vi gick ut ifrån prisutdelningen så frågade ettan om inte vi kunde byta pris. Jag vann ett par alldeles förstora thermo-rid-byxor. Visst, sa jag och hon fick byxorna och jag fick en lektion för en väldigt duktig western-tränare! Yippie!
Hennes anledning till att vilja byta var helt enkelt att hon behövde ett par thermo-byxor. Inte mig emot. Haha.

Lite motivation innan Reiningen!
Hemma!
Dags för att göra sig i ordning för att åka på 60års kalas (3x20 år) och träffa trevliga människor!
Presenterna till födelsedagsbarnen:
Så dålig fantasi har jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar