fredag 14 september 2012

No inspiration!

Fredagskväll och inte taggad för att göra något alls! Vet egentligen inte riktigt varför, men så är det.
Känner mig ganska grå och tråkig, har inget att prata om och inget vettigt att säga. Om man inte kan säga något vettigt så behöver man ju inte säga något alls, enligt mig. Detta kanske jag bryter ganska ofta, men jag försöker att bli bättre på det!
Tänkte att jag kanske blir på bättre humör om jag skriver ner lite av mina tankar... Det är väl det som är hela meningen med en blogg egentligen? Se man på, då har jag ju hamnat helt rätt! Haha.

Föreläsningen i "Företagskunskap & Affärsplan" var faktiskt riktigt bra idag! Vi hade två gästföreläsare som var mycket bra och underhållande att lyssna på! Alltid välkommet klockan 8 på en fredagsmorgon.

Bästaste "Laser-Hanna" ;) var här en sväng idag och behandlade en häst i stallet. Har även hjälpt henne att göra "Journalblad" till häst, hund & människa. De är ju inte direkt färgglada, men de fyller sin funktion. Roligt att kunna hjälpa till!


Och så var det detta med djur...
Tittade ut mot hagen där hästen Ahumat går och såg att han verkade lyfta ett av sina bakben konstigt. Gick ut och kollade, då vägrar han att stödja på sitt vänstra bakben och han är mycket ovillig att röra sig. Vi fick in honom i stallet efter en stund och känner igenom alla benen. Konstigt nog så hittar vi inget som verkar kunna ge upphov till detta beteende. Det visar sig oxå att han helst inte vill lägga vikt på sitt högra framben! Men han har inga sår, stora svullnader, är varm eller har feber. Väldigt märkligt, så vi ringde till veterinären och vi fick som råd att kyla ner bakbenet och se om det blev bättre. Men det gjorde det inte, så vi ska avvakta tills imorgon och förhoppningsvis så är han bättre då! ♥
Alltid är det något!

Det blev visst ett ganska långt inlägg trotts att jag inte har någon inspiration till att göra något! Och om jag känner efter riktigt noga så är jag nog på lite bättre humör nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar