torsdag 27 september 2012

Yes!

Blev godkänd på denna veckans labb i 3D-grafik! Satt med den hela dagen igår och fick det inte till att fungera... Efter lite fundering inser jag att de verktygen man ska använda för att utföra denna del av labben är borttagna ur min version av programmet... 
Jag har den nyaste versionen (2013) och skolan har två versioner gammal version (2011). 
Hur trött blir man inte då?! Googlade lite och kom fram till att utvecklarna har ersatt dessa funktioner med andra. Anledningen till att de tog bort dessa funktioner var att bara 3% av ALLA användare använder dem. Då kommer ju den självskrivna följdfrågan: Varför ens lära ut det? För vad jag fattar det som så har de "nya" funktionerna funnits sedan ett par versioner tillbaka. Som dessutom ska vara väldigt mycket bättre och mer användarvänliga. 
När jag väl hade förstått funktionaliteten så tog denna del högst 2 minuter att göra! Haha
Jag fick tillslut ihop labben med dessa nya funktioner utan någon som helst hjälp från någon och är mycket nöjd med det! 
Var bara tvungen att skriva av mig lite. 

Stackaren, väldigt sura pengar! 
Varje gång man ser det så blir man lika lättad, så länge det inte är på ens egen bil. Nämligen p-böter... En granne till min parkerade bil hade minsann fått en mindre trevlig lapp i rutan. Vid tillfällen som denna är man extremt glad över att man har p-tillståndet väl synligt i vindrutan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar