torsdag 13 september 2012

Kommentar från lärare...

Haft en föreläsning i 3D-grafik idag. Allt började väl som det alltid gör, läraren drar igång PowerPointen och börjar snacka. Lika mycket matte som vanligt...
Halvvägs in på föreläsningen frågar en i klassen om vi verkligen kommer att använda oss av alla det som läraren går igenom? Svaret blir:
"Inte mycket av det jag pratar om kommer ni att använda i praktiken!"
WTF?! 
Ett förvånat fniss går genom klassen och jag tror att alla undrade samma sak: Varför stå och föreläsa om det då? Jösses, säger jag bara. Men tydligen är det ett krav för att få ha en kurs på högskolan, att man måste lära ut en viss del som endast består av teori, man får inte bara lära ut hur ett program fungerar (i vårt fall 3Ds max). Han har förklarat för oss hur datorn gör för att räkna ut saker och ting, exempelvis flyttar runt saker eller förstora/förminska dem. Men jag tycker att detta är onödigt vetande, då dator ALLTID gör detta åt mig... Nog med klagande för idag! 

"Snövits äpple"
En del av min labb som jag gjorde idag.
Nu blir det TV en stund och imorgon är det FREDAG! Yippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar