lördag 3 november 2012

Alla helgons dag

På alla helgons dag varje år så brukar jag och mamma bege oss ner till Bankeryds kyrka och tända ett ljus på min gammelmormor och gammelmorfars grav och så även i år. Fast vi gjorde det med en liten twist. Vi tog och sadlade på hästarna och red ner till kyrkan. Roligt och miljövänligt! Det blev som en liten hyllning till Nils då han var en riktig hästkarl och levde hela sitt liv med hästar.
Jag stod och höll båda hästarna på parkeringen medan mamma gick och tände ljuset. Under tiden så fick jag många komplimanger och leenden från andra som kom och gick ifrån kyrkogården. Att folk ska bli så intresserade när de ser ett par hästar, försår inte detta? Haha

Det är så fint på alla kyrkogårdar nu!

Senare ikväll så ska jag faktiskt ut! Det händer absolut inte ofta! Till och med utklädd! Hehe, det händer väl än mer sällan. Ska i alla fall bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar