fredag 2 november 2012

Hökögon

Härliga, underbara, fantastiska LEDIGA fredag! Kan inte bli så mycket bättre. Hela familjen var ledig! Kommer inte ihåg när det hände sist (förutom semestern). Mamma och syrran hade bokat tid för synundersökning i stan och eftersom jag inte hade så mycket bättre saker för mig så följde jag med dem. Väl där så sa optikern att de hade fått en avbokning och undrade om inte jag oxå ville göra en koll av min syn. Vilket jag gjorde. Resultatet blev att jag INTE har något synfel och absolut inte behöver glasögon! Gött att veta! Vet inte vad jag hade gjort om de hade sagt till mig att jag behövde skaffa glasögon, hittade inte en enda båge i hela butiken som jag passade i! (Testade lite innan undersökningen) Jag kan absolut inte se mig själv ha på mig glasögon, tycker inte att jag passar i det alls! Med undantag för vanliga solglasögon. 

Lite senare så ringer körskolan! Som vi har väntat! Som jag skrev för några veckor sedan så vill både jag och mamma ta BE-körkort och har sedan en tid anmält vårt intresse. Så vi åkte dit och pratade lite med dem och gick där ifrån med kurslitteratur och en nypa mer självförtroende än vad vi kom dit med. Det känns så bra och hoppas nu på att vi båda klarar både körning och teorin! Detta ska vara avklarat innan detta året är slut, det är mitt mål. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar