fredag 30 november 2012

Jag behöver 48 timmar på ett dygn!

Fattar inte hur det kommer sig, jag tycker inte att jag hinner med något, men jag har fullt upp hela tiden? Hur går det ihop?
Är väl ganska så stressad över allt som händer i skolan. Känner att min kropp börjar att säga ifrån, allt för mycket stress och ingen tid att luta mig tillbaka och reflektera över vad som verkligen händer. Huvudvärk, trötthet och förkylningar som avlöser varandra är några exempel.
Mitt liv rullar på som ett enda stort ånglok som inte går att bromsa! Både positivt och negativt!
Idag har jag varit i skolan från 20 i 8 till strax efter halv 6 (10 timmar!!!) Har haft handledning i ett projekt (30 minuter) och resten av tiden har vi jobbat med det andra projektet, som går ut på att skapa en grafisk profil och en grafisk manual till ett fiktivt jeansföretag. Roligt uppgift, men vi har alldeles för lite tid på oss, enligt mig.
Jag lovade mig själv en sak när jag gick ifrån skolan idag, det var att jag inte skulle ägna en sekund av min kväll till plugg. Men hur bra gick det egentligen? Jag sitter inte med det just nu, men jag bloggar ju om det... Får inte ut det ur mitt huvud.
För tillfället (och tre veckor framåt) lever, sover, äter och tänker jag nästan bara på skolan och alla uppgifter som snart ska vara klara! Inte konstigt att jag har ont i huvudet eller? Den så kallade "dödens dag" är ju nästa fredag, då är det tenta och deadline för tre olika saker... Shit!
Nu när jag redan har brutit mitt löfte till mig själv så kanske jag ska ta och sätta mig en stund med lite skolarbete? Hej, Gaudí... Hejdå social life!

Det var lika mörkt när jag gick till skolan som när jag gick hem!
Vi har i alla fall väldigt fin utsikt ifrån vår datasal

2 kommentarer:

  1. Vad fin bilden blev på Munksjön och Spira ut från högskolan! :) Instagramma den med! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst blev den :) Kanske ska ta och göra det :)
      Bra jobbat igår! :D

      Radera