onsdag 14 november 2012

Dagens text

Är verkligen nöjd med dagen! Vaknade innan klockan ringde och var dessutom pigg! Kom trots detta en minut sent till skolan, hade nog helt enkelt för mycket tid på morgonen. Hehe...
Vi fick tillbaka våra tentor i "Företagskunskap & Affärsplan" är nöjd med betyget!
Dessutom fick vi sluta en timme tidigare än planerat! Underbart! Så jag beslöt mig för att gå förbi företaget där jag har sökt praktikplats och fråga om de hade kommit någon vart med min ansökan. Svaret jag fick var "Har jag inte redan mailat dig om det?"
Haha! Förstår att de har mycket att göra!
Men jag fick det! Yippie! Dagen blir bara bättre och bättre!
Sky gick riktigt fint idag med!
Har hunnit med att hämta hö till hästarna oxå, passade på att träna på att köra släp, vilket kan behövas för att ta det där BE-körkortet.
En riktigt bra dag helt enkelt!

Läste denna text på FaceBook idag, tyckte att den var så himla fin och ville dela med mig av den!
Har ingen aning om källan stämmer och tar inget ansvar för innehållet.
En son och hans pappa är ute och vandrar i bergen.
Plötsligt ramlar pojken och slår sig. "Aaaaaaaajjjj!!!" ropar han.
Till sin stora förvåning hör han sin egen röst upprepa "Aaaaaaaajjjj!!!"
Nyfiket ropar han: "Vem är du?"
Omedelbart får han svaret: "Vem är du?"
Uppretad över svaret ropar han: "Fegis!"
Han får svaret direkt: "Fegis!"
Han tittar på sin pappa och frågar: "Vad är det som händer?"
Pappan ler och svarar: "Min son, lyssna här".
Och sen ropar han till berget: "Jag beundrar dig!"
Berget svarar direkt: "Jag beundrar dig!"
Återigen ropar mannen: "Du är en mästare!"
Rösten svarar: "Du är en mästare!"

Sonen är förvånad, men fattar inte riktigt vad som händer.

Sedan förklarar pappan:
"Man kallar detta för eko, men i själva verket är det livet.
Du får tillbaka allting du säger och gör.
Vårt liv är helt enkelt en återspegling av våra handlingar.
Om du vill ha mer kärlek i världen, skapa då mer kärlek i ditt hjärta.
Denna relation gäller för allt i livet, i alla aspekter av livet.
Livet kommer att ge dig tillbaka allt det du givit det."
Ur boken: Varför växer gräset av Kull och Hallberg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar