tisdag 30 oktober 2012

Professionellt?

Har nog aldrig varit så arg, besviken, sur och ledsen över hur en lärare har agerat mot mig! Som jag har varit idag. Helt obegripligt! På rasten så satt jag kvar i salen och pratade lite med Emelie och läraren satt på sin stol och bara väntade på att rasten skulle vara över. Jag har varit lite osäker på hur bra min idé för veckans uppgift var (Blicktrick, som jag nämnt innan). Beslöt mig helt enkelt för att gå fram och visa mitt verk för läraren för att få lite feedback och konstruktiv kritik. Sagt och gjort. Hans reaktion var inte speciellt professionellt kan man väl säga... Han tyckte inte alls att min idé var bra, vilket jag absolut inte klandrar honom för! Alla tycker vi olika! När jag frågade om tips och råd på vad jag skulle kunna göra bättre eller om han hade några andra förslag eller idéer så får jag till svar:
- Nej, det tänker jag inte ha några åsikter om!
Vad är det för svar?! Som om att han VÄLJER att inte hjälpa mig?! En lärare ska väl ändå hjälpa en elev som ber om hjälp??? Hela situationen gör mig riktigt upprörd och jag tycker att läraren agerar mycket oprofessionellt! Jag går i alla fall och sätter mig och genomlider resten av föreläsningen...
Hela konversationen kommer jag inte ihåg, det är bara denna mening som cirkulerar i mitt huvud, men enligt vilket intryck jag fick så var han otrevlig mer eller mindre hela tiden! Alla kan absolut ha en dålig dag, men man ska inte ge ett svar som detta till en elev som vill ha hjälp! Punkt.

Direkt efter skolan åker jag till JBK för mitt fotouppdrag. Det fick mig på bättre humör för stunden. Fick några fina bilder denna gången med. Den lilla söta, underbara lilla Jackrusseln var där idag oxå och jag kunde inte motstå att ta mer bilder på honom!

När jag kom hem så gjorde jag en ny "Blicktrick", det gick av bara farten för att jag fortfarande var sur över dagens incident. Lägger upp en bild på båda mina versioner efter att DeadLine har gått ut, vilket är på söndag.

Ursäkta för ett väldigt argt inlägg, behövde verkligen skriva av mig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar