fredag 26 oktober 2012

En insats!

Vid klockan tio befann jag mig på blodcentralen för att göra en insats! Uppmuntrar verkligen folk att ge blod, det behövs och man kan faktiskt rädda liv. Tummen upp för att lämna blod!

Kom på en sak! Jag har boldgruppen B-positiv, det måste ju helt enkelt vara den bästa??
Säg det för er själva på engelska!
Vad blir det?
-"Be positive"
Haha, ibland får jag allt till det ganska bra!

Måste oxå berömma de otroligt duktiga och trevliga sköterskorna inne på blodcentralen! De är så otroligt sympatiska, trevliga och personliga. De bryr sig verkligen om sina patienter. Vilket all annan svensk sjukvård är LÅNGT ifrån! Har en väldigt bestämd åsikt om detta baserat på mina och min familjs erfarenheter av den. Det finns självklart väldigt duktig och kompetent personal, men de är få om man jämför. Sympati och empati kan man undra om vissa läkare ens vet vad det är?! Nog pratat om detta, om jag fortsatte skulle det nog bli en riktigt tjock bok!

Har inte gjort så mycket annars idag, blir ganska trött av att ge blod. Men det är det värt eftersom jag var ledig idag. Har dock fixat lite till uppgifterna "Blicktrick" & "Fotosekvens". Min briljanta idé som jag skrev om verkar helt plötsligt inte så lysande längre... Inte bra...

På eftermiddagen var Bosse och Jackies nya ägare här och hämtade hem dem. De kommer att bli bortskämda små katter och bo i ett stort hus på Torpa. Hoppas att de sköter sig och inte välter ner för många blomkrukor! De små busfröna 
Bosse, översta bilden
Jackie, nedersta bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar